Długopisy reklamowe – 4 powody, dla których warto ich używać
Gwałtowny rozwój internetu sprawił, że większość działań marketingowych zaczęła być prowadzona za pomocą komunikacji elektronicznej. Nie oznacza to jednak, że warto zrezygnować z tradycyjnego marketingu. Ten ciągle ma się świetnie, o czym świadczy m.in. częste wykorzystywanie przez firmy gadżetów reklamowych. Wśród nich prym wiodą długopisy.
Nie jest tajemnicą, że tradycyjne reklamy nudzą odbiorców. W badaniu CBOS aż 48% Polaków odpowiedziało, że nie lubi reklam. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy muszą coraz częściej szukać innego sposobu na dotarcie z przekazem marketingowym niż tylko wyświetlanie spotów reklamowych. Przeważnie wybór pada na gadżety reklamowe. W badaniu zrealizowanym przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 70% ankietowanych wskazało, że to właśnie takie gadżety wzbudzają zainteresowanie marką, a 80% badanych przedsiębiorców przyznało, że wykorzystuje gadżety reklamowe, z czego 63% inwestuje najczęściej w artykuły piśmiennicze z długopisami reklamowymi na czele. Za tymi ostatnimi przemawia wiele argumentów. Oto kilka z nich:
1. Długopis reklamowy jest przydatny
To duży atut tego gadżetu reklamowego i okazuje się, że bardzo ważny. Niemiecka firma Dima Marktforschung przeprowadziła badania, z których wynika, że ludzie najlepiej oceniają gadżety reklamowe, które są uniwersalne i przydatne w codziennych czynnościach. Potwierdza to również inne badanie, tym razem przeprowadzone przez Advertising Speciality Institute. Tam respondenci uznali przydatność produktu za najważniejszą cechę gadżetu reklamowego. Długopis reklamowy jest bez wątpienia przydatny, ponieważ używa się go do pisania, niekiedy bardzo często. Użytkownik przyzwyczaja się więc także do marki.
2. Długopis reklamowy zwiększa rozpoznawalność marki
Ten argument wypływa bezpośrednio z poprzedniej zalety długopisu, a więc z użyteczności. Logo nadrukowane na długopisie nieustannie przypomina, skąd pochodzi gadżet, odświeża w pamięci markę. Częste używanie takiego długopisu oswaja z nazwą firmy i bez wątpienia zwiększa jej rozpoznawalność. Gdy potem w sklepie konsument zobaczy wśród wielu produktów taki, który ma identyczne logo jak na długopisie, łatwo się domyślić, że często wybierze ten właśnie produkt.
3. Długopis reklamowy jest tani
To bez wątpienia ważny argument dla każdego przedsiębiorcy. Minimalizowanie kosztów przy jednoczesnym zwiększaniu skuteczności marketingowej jest szczególnie ważnym krokiem, gdy mamy ograniczony budżet reklamowy. Wyprodukowanie spotu i jego emisja w środkach masowego przekazu może być poza zasięgiem wielu małych firm, dlatego warto postawić na alternatywne rozwiązania, a gadżety reklamowe nadają się do tego idealnie. Nie zawsze trzeba kupować eleganckie długopisy, często wystarczą zwykłe, plastikowe, ale solidne. Nadruk też nie jest drogi. W ten sposób można przygotować skuteczne narzędzie reklamowe, dysponując nawet niedużym budżetem.
4. Długopis reklamowy jest subtelnym marketingiem
Nic tak nie denerwuje ludzi, jak nachalna reklama. W przywoływanym już tutaj badaniu CBOS 81% respondentów przyznaje, że przekaz marketingowy często ich drażni i wywołuje frustrację. Za to wykorzystanie długopisu reklamowego może być subtelnym marketingiem i dlatego często wywołuje pozytywne wrażenie. Taki długopis można wręczyć konsumentowi jak wizytówkę, można dołączyć do sprzedanego produktu, wyłożyć w biurze, sklepie lub na targach, żeby każdy mógł wziąć ten gadżet. Nikt tu nie wymusza przekazu, a długopis oddziałuje reklamowo poprzez logo w sposób subtelny.
To oczywiście tylko kilka argumentów, dlaczego warto stawiać w marketingu na długopisy reklamowe. Można ich znaleźć dużo więcej. Długopis reklamowy to tani i skuteczny przekaz marketingowy, dlatego warto pamiętać o tym gadżecie, planując działania reklamowe.