Produkty promocyjne a płatne reklamy – co się bardziej opłaca?
Jeszcze kilkanaście lat temu reklamy czy banery w internecie były w zasięgu możliwości jedynie największych korporacji. Dzisiaj wszystkie firmy mogą bez problemu promować się na social mediach i na portalach. W konsekwencji, jak sugerują eksperci, przeciętna osoba widzi dziennie prawie 5000 komunikatów marketingowych w różnych formach! Długopisy reklamowe są więc potrzebne przedsiębiorcom bardziej niż kiedykolwiek. Dlaczego?
Długopisy reklamowe – zalety i skuteczność
Natężenie bodźców w dzisiejszych czasach jest ogromne, aby więc jakkolwiek wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba reklamować się efektywniej niż kiedykolwiek. Długopisy z grawerem mają sporą przewagę nad tradycyjnymi i nowoczesnymi formami promocji w internecie – są realne, a dzięki temu mają takie cechy i możliwości, z jakimi nie spotka się w przypadku żadnego innego rozwiązania marketingowego.
Samo określenie skuteczności długopisów reklamowych musi być rozpatrywane poprzez wiele aspektów. Znaczenie mają tu takie czynniki, jak branża, w jakiej działa firma, nasilenie zabiegów reklamowych, a nawet wykształcenie odbiorcy. Jednak w zrozumieniu, dlaczego to właśnie długopisy z grawerem i ołówki reklamowe mają najwyższy wskaźnik ROI, pomaga badanie przeprowadzone przez specjalistyczny Instytut Reklamy. Naukowcy przyjrzeli się efektom markowych upominków dla konsumentów i odkryli pewne zależności.
Badanie wykazało, że przeciętny odbiorca długopisu reklamowego przechowywał go średnio przez osiem miesięcy. Przez ten cały czas korzystał z niego, więc miał kontakt z informacjami nadrukowanymi na produkcie. Dodatkowo taki użytkownik stawał się pośrednim ambasadorem marki, ponieważ testy udowodniły, że 63% osób, które otrzymują upominki korporacyjne, przekazywało je dalej, a nie wyrzucało ich do kosza. To oznacza, że długopis reklamowy może przez kilka lat oddziaływać na wiele potencjalnych klientów.
Ważne! Większość konsumentów, którzy otrzymują darmowy produkt promocyjny, jest bardziej skłonna do pozytywnego spojrzenia na firmę, od której go otrzymali.
Tradycyjne formy reklamy – zasięgi i upór
W kategorii płatnych reklam mieszczą się różne formy: telewizyjne, prasowe, internetowe. Będą to więc banery promocyjne na stronach internetowych, billboardy na autostradzie, reklamy w czasopismach i gazetach, a także reklamy telewizyjne i radiowe. Jak widać możliwości jest bardzo dużo, a czynników wpływających na sukces kampanii prowadzonej w taki sposób nie da się zliczyć. Ważny jest zarówno zasięg, jakie posiadają dane media (chociażby profil na FB może mieć kilka lub kilka milionów odsłon w zależności od popularności, trendów, użytych słów kluczowych itd.), jak i innowacyjność samej reklamy czy jej temat.
Według Nielsena – globalnej spółki zajmującej się zbieraniem statystyk, przeciętna złotówka wydana na reklamę przynosi tylko 70 groszy zysku. Jednak dochodzą tu też takie aspekty jak wzrost rozpoznawalności, obeznanie z marką lub zupełnie odwrotne uczucia – poirytowanie i znudzenie.
Oczywiście nie ma dwóch takich samych kampanii reklamowych – jedna ma potencjał do uzyskania astronomicznych wyników, druga może zdecydować o upadku firmy.