Kolorowe długopisy reklamowe – które z nich przyciągają uwagę?
Dobór właściwych materiałów promocyjnych jest tym, o czym myśli zdecydowana większość osób zakładająca swoją działalność. Z pewnością ważne jest, aby produkty te były czymś praktycznym i używanym codziennie. Dlatego długopisy reklamowe są doskonałym elementem marketingu, który sprawdzi się zarówno w małych, jak i ogromnych firmach. Jednak jak wybrać takie, które będą działać jeszcze lepiej? Czy ich kolor ma znaczenie dla klientów?
Dlaczego kolory są ważne?
Nie jest odkryciem, że ludzie mają różne gusta – innym podoba się bardziej styl minimalistyczny, inni wolą mnogość dekoracji, kolejni preferują nawiązania do tradycyjnych wzorów. Mając szerokie grono odbiorców trudno jest więc zdecydować się na takie długopisy reklamowe, które będą idealne dla wszystkich. W takim przypadku trzeba przede wszystkim stawiać na dopasowanie gadżetów do konkretnej firmy i wziąć pod uwagę takie aspekty jak:
- barwy firmowe,
- logo,
- nazwa,
- kolorystka innych produktów promocyjnych,
- branża,
- środowisko, w którym działa firma.
Kiedy zestawi się wszystkie powyższe kwestie, to można będzie zaprojektować długopisy z nadrukiem, które idealne wkomponują się w działalność. Dlaczego to takie ważne? Utarło się, że niektóre kolory czy style nie pasują do danych branż. I tak chociażby czerń może być pozytywnie odbierana w przypadku luksusowych produktów, to już użyta dla sklepu z zabawkami może wzbudzać kontrowersje.
Kolory, które najbardziej oddziałują na klientów
Długopisy reklamowe są sprzedawane w niemal każdym rozmiarze, kształcie, kolorze i materiale. Ich głównym zadaniem jest to, aby natychmiast przyciągnąć uwagę klienta, a następie skierować ją na informacje zawarte na gadżecie. Kolor powinien również ułatwiać identyfikację marki lub logo firmy. Wszystkie te czynniki muszą być rozważone przed rozpoczęciem kampanii reklamowej, ponieważ długopisy reklamowe z nadrukiem są bardzo wpływową i ważną częścią całego procesu.
Od dawana wiadomo, że konkretne kolory inaczej wpływają na konsumentów. Warto zdawać sobie sprawę z ich mocy, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie takiego efektu, który będzie najlepszy dla firmy. Oto kilka najchętniej wybieranych braw przez korporacje:
- Czerwony – ten kolor natychmiast przyciąga uwagę wszystkich. Jest odważny, ekscytujący i pobudza wyobraźnię. W połączeniu z czarnymi elementami pozwala uzyskać silniejszy efekt.
- Pomarańczowy – to intrygujący kolor tła, który motywuje ludzi do pozytywnej reakcji na materiały promocyjne.
- Zielony – kolor ten kojarzy się z naturą, spokojem i przyzwoleniem, dzięki czemu zachęca ludzi do zwracania uwagi i wydawania większej ilości pieniędzy. Świetnie sprawdza się w przypadku zabawnych lub kreatywnych długopisów reklamowych, takich jak modele El Primero Solid.
- Żółty – przywodzi na myśl lato, beztroskę i radosne chwile, co przyciąga klientów. Kolor ten często jest wykorzystywany w branży rozrywkowej.
- Czarny – ludzie postrzegają czerń jako bardzo silny i elegancki kolor, który przeznaczony jest tylko dla solidnych firm.
Faktem jest, że kolory mają zaskakujący wpływ na klientów i mogą nieść wyraźny komunikat sprzedażowy. Długopisy reklamowe, które są w odpowiednim kolorze, mogą w ułamku chwili dać ludziom wgląd w to, jakie wartości najbardziej są cenione przez daną firmę.