Wydarzenia, na których można wręczać długopisy reklamowe
Marketing występuje w wielu formach, a jednym z najbardziej skutecznych jest kontakt osobisty. To zaskakujące, jak wiele można uzyskać dzięki prostym zabiegom, takim jak rozmowa z klientami, uściśnięcie ich dłoni, podziękowanie za zaufanie. Wręczanie drobnych upominków potęguje pozytywny odbiór firmy i sprawia, że ludzie zapamiętują ją na dłużej.
Kiedy i jak wręczać?
Wysokiej jakości długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią idealny prezent, który można wręczyć na wiele sposobów. Mogą być dodatkiem do większego zestawu produktów promocyjnych, w tym ołówków, kubków, koszulek czy dysków. Niekiedy natomiast mogą być przekazywane za udzielenie poprawnej odpowiedzi w quizie dotyczącym wiedzy o firmie, za wypełnienie ankiety lub podzielenie się opinią. Wiele przedsiębiorstw na czas targów wynajmuje hostessy, które z kolei wręczają długopisy reklamowe przypadkowym przechodniom. Na jakich wydarzeniach można więc skorzystać z tych metod promocji?
Wydarzenia branżowe
Bez względu na to, w jakiej branży działa dana firma (nawet jeśli jest ona niezwykle niszowa), na pewno organizowane są coroczne konferencje, targi, wykłady i inne wydarzenia branżowe, w których można uczestniczyć. Takie okazje dostarczają inspiracji i motywacji, a także pozwalają na dzielenie się wskazówkami i pomysłami z innymi ekspertami. Przy takich uroczystościach często ma się szanse poznać nowych:
- kontrahentów,
- partnerów,
- wspólników,
- klientów,
- pracowników.
Miłym zwyczajem jest tu wymienianie się wizytówkami, jednak te często się gubią lub jest ich tak wiele, że w gąszczu kartek łatwo zapomnieć o tej, która powinna być najbardziej interesująca. Długopisy z nadrukiem sprawdzają się w tym przypadku o wiele lepiej – można na nie nanieść wszystkie ważne informacje, a do tego są na tyle poręczne, że nie sposób je stracić.
Wydarzenia lokalne
Przedsiębiorstwa, które sponsorują lub w inny sposób biorą udział w wydarzeniu społeczności, zawsze cieszą się wielkim uznaniem wśród lokalnych mieszkańców. A jeśli prowadzi się małą firmę, te faktyczne relacje z klientami mogą pozwolić na wybicie się na tle konkurencji, nawet jeśli jest ona potężna. Na takich wydarzeniach można też trafić na wpływowych ludzi – polityków, liderów innych korporacji, aktywistów, więc jest to wspaniała okazja do tego, by poszerzać swoje wpływy dokładnie tam, gdzie jest najbardziej potrzebne.
Istnieje wiele rodzajów imprez społecznościowych, w tym festiwale muzyczne, maratony, pokazy samochodów, karnawały, koncerty, targi uliczne, pokazy sztucznych ogni, parady rodzinne – na każdej z ich długopisy reklamowe sprawdzą się świetnie niezależnie od tego, w jakiej formie będą rozdawane.
Wydarzenia firmowe
Wydarzenie samodzielnie organizowane przed firmę jest idealnym sposobem na to, aby przyciągnąć na nie dokładnie taką grupę odbiorców, jaką się chce. Warto też pamiętać o tym, że nie musi ono kosztować tak wiele, a może być niezrównaną okazją do promocji marki. Pomysły są tu nieograniczone – zarówno dni otwarte w firmie, jak i grill, przedstawienie, pokazy dla najmłodszych, a nawet oferowanie studentom, by przez kilka godzin zobaczyli, jak wygląda faktyczna praca na danym stanowisku, to dobre pomysły, by zapaść w pamięć klientom. W trakcie wydarzenia można im wręczać długopisy reklamowe, które będą swoistą pamiątką po tym wyjątkowym dniu.