Co umieszczać na długopisach reklamowych?
Zainwestowanie w długopisy reklamowe to jedna z najlepszych decyzji, jakie może podjąć każda firma chcąca zwiększyć swój zasięg marketingowy. W przeciwieństwie do innych form promocji, przybory do pisania są narzędziami, z których potencjalni klienci mogą korzystać na co dzień, a tym samym ciągle mają styczność z informacjami zawartymi na tych przedmiotach. I tu pojawia się pytanie – co nanieść na długopisy reklamowe, by wpływać na odbiorców?
Ograniczona przestrzeń a konkretna wiadomość
Długopisy, choć zapewniają kilkanaście centymetrów kwadratowych reklamowej powierzchni, mogą w bardzo efektywny sposób oddziaływać na klientów. I choć nie zmieści się na nich tyle informacji co na plakacie czy banerze, to jednak nadal można przekazać dzięki nim najważniejsze dane. Wbrew pozorom ta ograniczona przestrzeń, jaką dają długopisy reklamowe, jest niebywałym atutem – w rzeczywistości nie potrzeba tysiąca słów, by budować świadomość marki wśród odbiorców.
Warto też zwrócić uwagę na fakt, że w obecnym świecie klienci mają do czynienia z przeładowaniem informacyjnym. Konsumenci stają się też bardziej świadomi i coraz częściej przestają zwracać uwagę na coś, co jest jawnym marketingiem. Dlatego długopisy reklamowe nadal są tak chętnie wykorzystywane – są one funkcjonalnym gadżetem, po który sięga się z potrzeby, a nie przymusu.
Styl firmy a długopisy reklamowe
Zanim przystąpi się do projektowania odpowiedniego wzoru, warto jest się zastanowić nad tym, jaki ogólny styl jest związany z firmą. Jeśli do tej pory nie ustalono jednego kierunku, to można odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Czy preferuje się wielokolorowe, czy stonowane grafiki?
- Czy logo i inne elementy graficzne mają jednolitą szatę?
- Czy styl firmy przekłada się na jej funkcjonowanie (np. ubiór pracowników)?
- Czy zachowuje się spójność estetyczną w social mediach i na stronie internetowej?
- Jakie informacje marketingowe uznaje się za najważniejsze?
- Czy długopisy reklamowe mają zapoczątkować styl, czy być jego odzwierciedleniem?
Po wstępnej analizie łatwiej będzie zdecydować się na to, jaki efekt chce się uzyskać dzięki długopisom reklamowym i danym, jakie będą na nich zawarte.
Jakie informacje powinny się znaleźć na długopisach reklamowych?
1. Nazwa firmy
Ważne jest, aby na przedmiotach reklamowych umieścić nazwę swojej firmy, nawet jeśli znajdzie są ona także w logo czy w adresie strony internetowej. Klienci nie powinni się domyślać, od kogo otrzymali konkretne długopisy reklamowe – musi być to dla nich czytelne od pierwszego wejrzenia.
2. Dane teleadresowe
Istotne jest również dołączenie informacji kontaktowych. Można tu zdecydować się zarówno na podanie numeru telefonu, jak i strony internetowej lub odnośnika do social mediów. Trzeba zastanowić się nad tym, który kanał komunikacyjny daje firmie najwięcej korzyści i właśnie tam kierować swoich potencjalnych klientów.
3. Slogan
Długopisy reklamowe nie dają możliwości na umieszczenie wielozdaniowych sentencji, dlatego trzeba ograniczyć do krótkiego, chwytliwego sloganu. W kilku słowach trzeba przekazać informacje o tym, czym zajmuje się firma i dlaczego jej oferta jest lepsza niż u konkurencji. Wymyślenie takiego hasła jest często trudnym zadaniem, ale na pewno wartym wysiłku.
4. Informacja graficzna
Długopisy reklamowe z logo lub innym obrazem stanowią nośnik informacji, który jest kompletny. Odbiorcom łatwiej jest zapamiętać różne treści, jeśli towarzyszy im spójna grafika. Jeśli nazwa firmy jest jednocześnie jej logo, to można wykorzystać specyficzny obraz, który przedsiębiorstwo stosuje na swojej stronie internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, że unikatowe logo i slogan są czymś, co w znaczącym stopniu wyróżnia firmy na tle pozostałych, często wręcz bliźniaczo podobnych korporacji.