Czy długopisy reklamowe faktycznie sprawdzają się jako gadżet reklamowy?
Dziś wiele firm udostępnia artykuły promocyjne jako prezenty. Jednym z nich są oczywiście długopisy reklamowe. Rozdawane są one na ważnych spotkaniach pracowniczych, podsumowujących wyniki danego kwartału, bądź też na specjalnych eventach. Jakie są zalety gadżetów reklamowych dla firm i jakie korzyści przynieść może ten rodzaj reklamy?
Dlaczego długopisy reklamowe to dobry sposób promocji?
Artykuły promocyjne często są używane bez szczególnej świadomości ich wpływu reklamowego. W przeciwieństwie do spotów reklamowych w telewizji, druku czy innych metod reklamowych, artykuły promocyjne mają nie tylko najwyższą wartość akceptacji wśród klientów, ale także potrafią nierzadko odnieść większy sukces. Dzieje się tak, ponieważ zwykle z otrzymanych gadżetów korzysta się na co dzień.
Dobrym na to przykładem mogą być długopisy reklamowe. Taki upominek promocyjny to przede wszystkim praktyczny gadżet. Większość klientów z pewnością ucieszy się z prezentu i doceni nie tylko gest, ale i użyteczność długopisu. Tego rodzaju gadżety reklamowe można rozdawać cyklicznie, a z samego długopisu prawdopodobnie osoba, która go otrzymała, korzystać będzie przez dłuższy czas.
Reakcja na reklamy w tradycyjnej formie
Przy wykorzystaniu tradycyjnych działań marketingowych musimy liczyć się z tym, że nie trafią one do każdego. Wyskakujące okienko z newsletterem prędzej zniechęci potencjalnego odbiorcę, niż zachęci do skorzystania z promowanych w ten sposób usług. Bronią się jedynie najlepsze oferty, wpadające w oko.
Podobnie zresztą ma się sprawa w przypadku reklam afiliacyjnych bądź drukowanych w prasie lub emitowanych w telewizji. Najczęściej spojrzymy na nie od niechcenia i przejdziemy dalej w poszukiwaniu czegoś, co przykuje naszą uwagę na dłużej. Trzeba jasno podkreślić, że w takiej sytuacji reklama na długopisach okazać się może okazać się bardziej skuteczna. Z całą pewnością sprawi, że nasza firma będzie kojarzona z czymś dobrym – praktycznym, trwałym i funkcjonalnym.
Długopisy reklamowe niczego nie wymuszają
Artykuły promocyjne mogą pozytywnie wpłynąć na zadowolenie klientów, ale czy wpłyną również pozytywnie na naszą markę? Nie trudno zauważyć, że omawiany sposób promocji należy do jednych z najskuteczniejszych.
Nadruk na długopisach nie narzuca nikomu produktów danej firmy, a jedynie w sposób wyrafinowany uświadamia, że taka firma istnieje. To reklama telewizyjna i radiowa, której nie można pominąć – długopis to przydatny gadżet, który z pewnością kojarzy się z czymś dobrym. A, że ma nadrukowane logo? To tylko sprawi, że klient zapamięta Twoją firmę.
Trzeba pamiętać o tym, że przeciętny użytkownik będzie z takiego gadżetu korzystać przez najbliższy rok, co w znacznym stopniu uskuteczni promocje. W tym czasie nadruk na długopisie może wzbudzić ciekawość, a co równie prawdopodobne, zainteresuje także osoby postronne.
Rozpoznawalność naszej marki
Długopisy reklamowe mają też ciemne strony, dlatego istotne, aby skorzystać z usług sprawdzonego producenta. Efekt upominku promocyjnego może być szczególnie wysoki, jeśli klient korzysta z niego tak, jakby kupił go z własnej woli. Możemy o to zadbać, decydując się na gadżety lepszej jakości.
Jeśli na przykład długopis przestanie pisać już po kilku godzinach, wówczas wina nie spada na producenta długopisów, a na reklamowaną firmę. Lepszej jakości produkt zostanie cieplej przyjęty, co może zaowocować wysokim wskaźnikiem sprzedażowym naszych usług lub produktów. Warto zadbać o to, aby marka, jaką reprezentujemy, kojarzona była z dobrymi produktami, nawet jeśli są one rozdawane w formie podarunków.