Jak stworzyć wyróżniające się długopisy reklamowe?
Długopisy z nadrukiem są w stanie pomóc w budowaniu marki i przyciąganiu nowych klientów. Jednak z tego rozwiązania korzysta wiele firm i dlatego tak ważne jest, aby wyróżnić swoje produkty na tle innych. Dzięki temu nie tylko spełni się marketingową funkcję, jaką dają długopisy reklamowe, ale pozwoli także na wyodrębnienie i rozwój swojego przedsiębiorstwa. Oto trzy sposoby na zaprojektowanie unikatowych gadżetów.
1. Odpowiedni dobór kolorów
Przeprowadzono tysiące badań, które jasno stwierdzają, że niektóre kolory lepiej wpływają na konsumentów niż inne. Co ważne, w różnych branżach można uzyskać zupełnie inne efekty. I tak w gastronomii odcienie zieleni nie są postrzegane najlepiej, to tak jak już w przypadku biur projektowych czy organizujących wydarzenia będą odbierane bardzo pozytywnie. Warto więc zapoznać się z normami, jakie są ustanowione dla branży, jednak tu trzeba uważać na nudę i powtarzalność. Nie jest tak, że do danej działalności pasuje tylko jeden konkretny kolor. Przeważnie jest to dość szeroka paleta barw, którą można swobodnie komponować wedle własnego uznania. Im więcej w tym wszystkim kreatywności, tym lepiej.
Długopisy reklamowe często są w jednolitym kolorze białym, niebieskim lub czarnym. Takie rozwiązanie jest jak najbardziej adekwatne dla wielu przedsiębiorstw, jednak aby się wyróżnić, warto postawić na nieco inne odcienie. Jaskrawe, odważne barwy również mogą być eleganckie, jeśli będą połączone z deliktami dodatkami. Dobrym zabiegiem jest również zastosowanie kilku kolorów. Świetnie sprawdza się to w przypadku długopisów Kalido, w których to możliwość połączeń jest praktycznie nieograniczona.
Ważne! Zaletą korzystania z jasnych kolorów jest też to, że takie długopisy z nadrukiem mogą posiadać bardziej czytelne informacje i łatwiej na nich zaprezentować logo lub hasło.
2. Wysoka jakość
Długopisy reklamowe z nadrukiem wpływają na klientów tak długo, ile czasu nadają się do użycia. Jeśli więc popsują się chwilę po wręczeniu lub też korzystanie z nich nie będzie komfortowe, to nie spełnią one swojego promocyjnego zadania. Cena zakupu nawet bardzo wysokiej jakości długopisów nie jest wygórowana, dlatego warto zastanowić się nad tym, ile wyniesie faktyczny koszt takiej kampanii marketingowej. Można wydać kilkadziesiąt złotych mniej, jednak często przełoży się to na o wiele krótszą reklamę. Długopisy reklamowe, które są wykonane z trwałych materiałów i posiadają niezawodne elementy, mogą służyć latami, dzięki czemu cały czas będą wpływać nie tylko na tę osobę, która nimi pisze, ale także na wszystkich ludzi z jej otoczenia.
3. Przemyślany projekt
Na długopisach reklamowych można umieścić:
- logo,
- nazwę,
- slogan,
- nr telefonu,
- adres strony internetowej,
- zachęcenie do działania (np. „odwiedź nasz sklep”).
Kiedy korzysta się tylko z nielicznych informacji, o wiele łatwiej jest zainteresować klienta i sprawić, że on sam będzie chciał więcej dowiedzieć się o firmie. Przeładowanie grafikami, logotypami czy tekstami nie jest dobrą praktyką przy projektowaniu produktów promocyjnych. Długopisy reklamowe powinny w stonowany sposób wpływać na odbiorców, więc w niektórych przypadkach zamienienie ich w krzykliwy baner może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.