Jak w kreatywny sposób wręczać upominki korporacyjne?
Markowe prezenty nie są zupełnie nowym zjawiskiem w świecie marketingu, ale wciąż są niebywale skuteczne. W końcu ciężko odrzucić coś, co otrzymuje się za darmo. Jednak nie tylko sam przedmiot ma tu ogromne znaczenie, ale też sposób, w jaki się go wręcza. Dzięki zastosowaniu kilku technik można sprawić, że długopisy reklamowe będą niosły ze sobą wartość emocjonalną, a dzięki temu będą wykorzystywane częściej.
Wydarzenie firmowe lub lokalne
Dołączanie długopisów reklamowych do zakupów jest miłym i dobrze odbieranym gestem, ale można pójść o krok dalej, by klienci bardziej zapamiętali taki upominek. Świetnym sposobem jest zorganizowanie nawet niewielkiego wydarzenia, które będzie odznaczało się na tle pozostałych dni. Gdy prowadzi się sklep, to można zaprosić ludzi na „Dzień Promocji”, w którym pokazywanie przedmiotów z oferty będzie okraszone wręczaniem niewielkich upominków. Każda osoba, która dostanie długopis reklamowy, będzie mogła zakupić dane produkty o kilka procent taniej. Dzięki temu niepozorny gadżet otrzyma moc sprawczą, więc trudniej będzie się go pozbyć.
Na podobnej zasadzie działa wręczanie prezentów korporacyjnych podczas lokalnych wydarzeń. Wtedy też taka rzecz stanie się pamiątką, na którą miło będzie się spoglądać każdego dnia. Warto jest jednak pamiętać o tym, do jakiej grupy się trafia. Co innego wręcza się prezesom wielkich korporacji podczas konferencji, a co innego dzieciom biorącym udział w lokalnym wydarzeniu. W tym drugim przypadku świetnie sprawdzą się długopisy reklamowe El Primero, które można stworzyć w wielu ciekawych kolorach i nanieść na nie ciekawe grafiki.
Konkurs lub losowanie
Wszyscy uwielbiają konkurencję! Zamiast rozdawać ulotki i broszury na następnej konferencji lub targach, warto wykorzystać siłę spektaklu, organizując konkurs ciekawostek o firmie lub branży. Wystarczy zaangażować w to kilku gości, aby utworzyć grupę, której będzie kibicowała publiczność. Emocje są najlepszym nośnikiem wspomnień, a rywalizacja i doping są dobrym sposobem na podkręcenie atmosfery.
W tym rozwiązaniu najlepsze jest to, że coś, co i tak byłoby rozdane za darmo, teraz staje się obiektem pożądania wielu osób. Ważne jest jednak to, aby za udział w konkursie każdy dostał upominek – przegrani mogą otrzymać długopisy reklamowe z logo lub coś podobnego, a zwycięzca dostaje większą nagrodę, na przykład zupełnie nowe materiały biurowe.
Produkt promocyjny jako forma podziękowania
Jednym z ostatnich sposobów generowania pozytywnych skojarzeń z upominkami korporacyjnymi jest bezpośrednie poleganie na pomocy klientów i fanów. Treści generowane przez tłumy to wspaniały sposób na podekscytowanie konsumentów i sprawienie, by czuli się bardziej zaangażowani w promocję. Można więc podczas większego wydarzenia prosić osoby o wypełnienie ankiety lub przetestowanie nowych produktów i wyrażenie o nich opinii, a w podziękowaniu podarować im długopisy reklamowe z logo. Dzięki temu nie tylko poczują oni, że ich zdanie ma znaczenie, ale również przypiszą upominkowi większą wartość.
Nie trzeba skupiać się na rzeczywistych spotkaniach – social media dają teraz ogromne pole do popisu. Można utworzyć wydarzenia dla użytkowników w mediach społecznościowych i na swojej stronie internetowej, a jej uczestnicy otrzymają nagrodę w postaci prezentów korporacyjnych.