Jaka jest przyszłość piór i długopisów reklamowych?
Od kilkudziesięciu lat można usłyszeć, że „nowoczesne biura będą wolne od papieru”. I chociaż od pierwszych takich prognoz minęły już dekady, to odręczne pisanie nadal króluje w wielu przedsiębiorstwach. Prawda jest taka, że papier jest niedrogim i wygodnym sposobem przechowywania informacji, jednak to nie zmienia faktu, że od długopisów wymaga się już czegoś więcej.
Długopisy reklamowe – co może się w nich zmienić?
Długopisy reklamowe są po prostu funkcjonalne. Można dzięki nim stworzyć spersonalizowane produkty reklamowe zawierające logo, upamiętniające wydarzenia lub służące do użytku osobistego. Mogą być też swobodnie modyfikowane w taki sposób, by bardziej pasować do nowoczesnej technologii. Jaka jest przyszłość długopisów reklamowych?
Inteligentne funkcje
W niedalekiej przyszłości inteligentne długopisy staną się normą. Będą to wyrafinowane pióra, które połączą technikę komputerową z narzędziami do pisania. Kilka funkcji obecnie dostępnych w inteligentnych długopisach to:
- synchronizacja z aplikacją lub komputerem,
- transkrypcja odręcznych notatek do tekstu cyfrowego,
- szkicowanie cyfrowe,
- przechowywanie plików,
- łączność przez port USB, bluetooth lub Wi-Fi.
Dostosowywanie się do właściciela
Nic bardziej nie cieszy jak prezent, który jest wręcz skrojony pod daną osobę. Długopisy reklamowe w przyszłości będą mogły dopasowywać się kształtem, wielkością, rozmiarem uchwytu lub kolorem do swojego właściciela. Pojawiać się będą na nich informacje, które są skierowane indywidualnie do klienta. Brzmi to dość futurystycznie, jednak już dzisiaj jest dość łatwe do osiągnięcia – materiały, z których tworzy się wyświetlacze, są coraz tańsze, a dodatkowo bardziej elastyczne i trwałe, więc wykorzystanie ich przy produkcji długopisów reklamowych nie będzie stanowiło problemu.
Druk 3D
Sam druk 3D w ostatnich latach stał się niezwykle popularny. Początkowo urządzenia, dzięki którym można było stworzyć własne gadżety, były trudnodostępne i drogie. Aktualnie coraz więcej uwagi poświęca się mniejszym maszynom, takim jak długopisom 3D. Takie produkty promocyjne mogą być świetnym upominkiem korporacyjnym w przypadku licznych branż, szczególnie tych wykorzystujących kreatywne rozwiązania.
Obecnie nie jest to jeszcze opcja idealna – filamenty, choć wielorazowe, mogą mieć wysoką cenę, a długopisy nadal nie działają tak, jak życzyliby sobie tego użytkownicy. Wystarczy jednak poczekać kilka lat, aby takie rozwiązanie stało się standardem.
Czy technologiczne nowinki sprawią, że długopisy nie będą już potrzebne?
Przyszłość długopisów reklamowych jest jasna – będą się miały naprawdę dobrze i nie znikną z puli narzędzi marketingowych. Ich inteligentne wersje wypełniają lukę między technologią, na której wszyscy polegają, a wrażeniami dotykowymi. W miarę dodawania funkcji przepaść ta będzie coraz mniejsza, aż w końcu przestanie być zauważalna. Długopisy reklamowe, w przeciwieństwie do wielu innych produktów, mogą być też modyfikowane, personalizowane i dostosowywane do konkretnej osoby i jej potrzeb, nie generując przy tym większych kosztów.