Rodzaje zdobień na długopisach i materiałach reklamowych
Długopisy reklamowe mogą prezentować się w zupełnie inny sposób w zależności do tego, jaki wybierze się rodzaj zdobień. Każda metoda dekoracji jest inna i daje odmienne wyniki, dzięki czemu może się ona sprawdzić przy konkretnym projekcie, a przy kolejnych już nie. Warto wiedzieć, czym różnią się one od siebie, by zdecydować się na takie zdobienie, które będzie idealne dla danej marki.
Druk tamponowy
Tampodruk to jedna z najprostszych form zdobień. Wykorzystuje się z niej silikonowy stempel, który służy do drukowania logo, obrazów i tekstu na mniejszych powierzchniach lub też takich, które wymagają większej uwagi. Uzyskuje się dzięki niemu świetne, wyraźne wyniki, jednak można podczas sesji nanieść tylko jednolite kolory bez gradientów i wyblaknięć. Należy wspomnieć o tym, że długopisy reklamowe najczęściej są ozdabiane właśnie w ten sposób.
Druk cyfrowy
Druk cyfrowy jest dość nowym procesem, który polega na naniesieniu grafiki bezpośrednio na powierzchnię przedmiotu za pomocą specjalistycznych drukarek. Użyty w nich tusz błyskawicznie wysycha, dzięki czemu nie powstają prześwity, a kolory są niezwykle żywe i nasycone. Zapewnia to elastyczność drukowania na obszarach o dowolnym rozmiarze, także na tak niewielkim, jak klips długopisu premium.
Sitodruk
Jedną z najczęściej stosowanych metod dekoracyjnych na produktach reklamowych jest sitodruk. Polega ona na tym, że wokół przedmiotu montuje się ramkę z nakładką sitodrukową i szablonową. Dzięki temu farba znakuje tylko tę powierzchnię, którą chce się ozdobić. Do zalet sitodruku zalicza się:
- możliwość uzyskania wydruków o bardzo wysokiej jakości,
- trwałość naniesionych zdobień,
- wszechstronność zarówno pod względem kolorów, jak i powierzchni,
- niskie koszty produkcji.
Grawerowanie laserowe
Ta metoda zdobień wymaga zastosowania bardzo precyzyjnej wiązki laserowej zamiast atramentów. Po obróbce uwidacznia się pierwotny kolor materiału, dzięki czemu można uzyskać bardzo szykowny efekt. Trzeba jednak pamiętać o tym, że grawerowanie wykonuje się najczęściej na produktach reklamowych wykonanych z metalu lub drewna. Tej metody można użyć nawet na bardzo małych obszarach, dlatego sprawdza się w przypadku takich gadżetów jak długopisy premium.
Naklejki
Kolorowe obrazy lub napisy, które umieszcza się na lepiącej powierzchni, nazywane są naklejkami. Kto powiedział, że dekorowanie gadżetów biurowych musi być nudne? Naklejki to idealny sposób na to, by z pozornie prostego długopisu zrobić coś, co zapadnie w pamięć i będzie wyróżniać się z tłumu. Te naniesione na klipie mogą występować również w formie 3D – na obraz wylana jest niewielka ilość przeźroczystej, trwałej masy.
Co wybrać?
Produkty reklamowe są odzwierciedleniem marki i pozwalają na budowanie relacji z klientami. Nie będzie to możliwe, jeśli tekst, logo lub obraz na długopisach reklamowych nie będzie odpowiadał wartościom firmy. Każda z wyżej wymienionych metod zdobień ma swoje zalety i wady, które przy konkretnych projektach mogą być zupełnie nieistotne. Zawsze więc warto skontaktować się ze specjalistami, którzy podpowiedzą, jak dobrać właściwą dekorację.